EĞİTİM MODELİ
Aka Anaokulları eğitim programı çocuklarımızın erken çocukluk dönemindeki tüm gelişim alanlarını desteklemek amacıyla PYP temel alınarak oluşturulmuştur.
PYP (Primary Years Program) : Uluslararası Bakalorya Organizasyonunun 3-12 yaş grubu öğrencileri için hazırladığı programdır. Sorgulamaya dayalı öğretimi esas alır.
PYP gelecekte farklılık yaratabilecek öğrenciler yetiştirmeyi hedefler. Yaş gruplarının gelişim özellikleri baz alınarak hazırlanan program içeriği zengin olan etkinliklerle de bütünleştirilmiştir.
Ulaşmak istediğimiz öğrenci profili araştıran-sorgulayan, düşünen, iletişim kuran, riski göze alan, bilgili, ilkeli, duyarlı, açık görüşlü, dengeli, dönüşümlü düşünen çocuklardır. Aynı zamanda sosyal sorumluluklarına önem verir.
Her yaş grubuna uygun olarak belirlenen hedef ve hedef davranışlara, uzman öğretmenler eşliğinde çok yönlü ve zengin içerikli etkinlikler ile desteklenerek ulaşılmaktadır.
GÜNLÜK İŞLEYİŞ
Okulumuzda eğitim 8.30' da başlamaktadır.
Çocuklarımız ilk yarım saat çember saati etkinliğinde, bir önceki gün yaptıkları ve gün içinde yapacakları etkinlikleri öğretmenleri liderliğinde konuşurlar.
Saat 9.00'da yapılan kahvaltı sonrasında çocuklarımızın çok yönlü gelişimini; araştırma, merak duygusunu ve öz bakım becerilerini destekleyecek etkinlikler öğretmenlerince yaptırılır.
Öğle yemeği 12.30' da yenir. Yemek sonrası günlük aktivitelerimiz devam eder.
15.00'da ikindi kahvaltısı yapılır.
16.00'da çocuklarımız okuldan ayrılırlar. 16.00-17.30 arasında nöbetçi sınıfımız bulunmaktadır.
Gün içerisinde yine çocuklarımızın gelişim alanlarını destekleyici çeşitli aktivitelere yer verilir.
Her gün yabancı dil eğitimi İngilizce öğretmenlerimiz tarafından yapılmaktadır. Drama, resim, müzik, bilgisayar, satranç, beden eğitimi, yüzme, laboratuvar ve 3B eğitim uygulamaları, bale, modern dans, halk oyunları ve astronomi çalışmalarımız branş öğretmenlerimizce yaptırılır.
Çocuklarımızın okul içinde öğrendikleri bilgilerin dış dünyada nasıl kullanıldığını gözlemlemeleri ve de değişik mekânlarda birlikte keyifli vakit geçirmeleri için ünitelerle bağlantılı geziler düzenlenir.
ATÖLYE SANATLARI
Okul öncesi dönemde çocuklarımızın görsel sanatlara ilgililerini arttırmak ve var olan yeteneklerini ortaya çıkarıp geliştirmek amacıyla hazırlanmış sanatsal aktiviteleri içerir. Bu sayede çocuklar hem eğlence hem de estetik duygularını geliştirme imkanı bulurlar.
· Resim
· Kil ve yoğurma malzemeleri
· Doku çalışmaları
· Artık materyal çalışmaları
· Ebru çalışmaları
MÜZİK
Erken çocukluk gelişiminin esaslarına dayalı olarak ritim duygusunu geliştirmek üzere, anaokulumuzda çocuk müzik eğitiminde Orff Metodu uygulanmaktadır. Çocuklar öncelikle, doğadaki seslerden hareketle dinleme çalışmaları yaparlar. Bunun yanı sıra beden devinimleri ile sesler çıkararak ritim algılarını geliştirirler. Çeşitli enstrümanları tanıma fırsatı bulurlar. Müzik derslerimiz uzman Müzik Öğretmenleri rehberliğinde yürütülür.
Anaokulumuzda çocukların koordinasyon becerileri, bedensel ritim duygusu ve sanatsal yeteneklerini geliştirmek üzere bale, modern dans ve folklor etkinlikleri uzman eğiticiler tarafından yaptırılır.
PEDAGOJİK DRAMA
Anaokulumuzda çocukların koordinasyon becerileri, bedensel ritim duygusu ve sanatsal yeteneklerini geliştirmek üzere bale, modern dans ve folklor etkinlikleri uzman eğiticiler tarafından yaptırılır. Drama çalışmaları branş ve sınıf öğretmenleri tarafından günlük programın içerisinde sıklıkla kullanılır.
İNGİLİZCE
Anasınıfı 4, 5 ve 6 yaş grubundaki çocuklarımıza anadil
gelişimi sürecine uygun olarak İngilizce eğitimi doğal ortamlarda
verilmektedir.
Yaş gruplarına uygun oyun, dramatizasyon, (Task-based) yani aktivite tabanlı
etkinliklerle, İngilizce şarkılar, resimli kartlar, görsel materyaller, hikaye
anlatımı ile zevkli ve eğlenceli bir şekilde dil öğrenmenin temelleri atılır.
Ayrıca doğru telaffuzu sağlamak için ses çalışmaları yapılır.
TPR (Total Physical Response) yöntemi ile çocuklar yönergeleri
algılar ve buna göre tepkiler verir, anlamlı öğrenme gerçekleşir.
ORT öykülerinin de öğrenme açısından büyük önemi vardır.
Çocukları motive eden,
Çocukların yabancı dil ve dil öğrenimine karşı olumlu tutum ve davranış geliştirmelerine yardımcı olan,
Öğrenme isteğinin devamlılığını sağlayan,
Hayal gücünü hareketlendiren,
Çocukların karakterler ve olaylarla bütünleşmelerini sağlayan ve çocukların yaratıcı güçlerini geliştirmelerine yardımcı olan,
Çocukların hayal dünyası ile gerçek dünyayı birbirine bağlamada yardımcı olan önemli bir araçtır.
Anaokulumuzda Uluslararası Bakalorya programının ilk basamağı olan PYP (Primary Years Programme) uygulanmaktadır. Bu program öğrenci merkezli olup öğrenciye uluslararası farkındalığı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Uluslararası iletişimin olağanüstü önem kazandığı günümüzde Aka Okulları, Avrupa standartlarında sürdürdüğü Yabancı Dil Eğitiminde öğrencilerini Cambridge ESOL (Starters, Movers, Flyers, KET, PET, FCE), Almanca FIT 1, FIT2 ve İspanyolca DELE gibi uluslararası sınavlara hazırlamakta ve dil yeterliliklerini sertifikalandırmaktadır. Ayrıca Anaokulu, ilkokul birinci ve ikinci sınıf öğrencilerini konuşma ağırlıklı olan Trinity sınavlarına dahil ederek dil gelişimlerini desteklemektedir.
SPOR
AKA Koleji öğrencilerinin, anaokulundan lise son sınıfa dek; kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda ilgileri doğrultusunda ve yeteneklerine göre aktif ve sosyal olmaları hedeflenir.
Aka Anaokulu'nda çocukların kas gelişimlerini desteklemek ve koordinasyon becerilerini geliştirmek amacıyla düzenli olarak sportif eğitim programları uygulanmaktadır. Anaokulunda verilen jimnastik eğitimi çocukların fiziksel olarak daha sağlıklı ve sportmen bireyler olarak yetişmesini sağlamaktadır.
Çocuklar okul yüzme havuzunda uzman eğitmenler eşliğinde yüzmeyi öğrenirler. Ayrıca doğal buz pistimizde buz pateni temel eğitimini alırlar. Beden eğitimi derslerinde her hafta farklı parkurlar ve farklı spor dalları ile ilgili demo dersler yaparlar.
KIŞ BAHÇESİ
Anaokulumuzda yer alan Kış Bahçesi, çocukların serbest oyun saatlerinde eğlenceli vakit geçirebilmeleri için tasarlanmış, hava koşullarından etkilenmeyen, ısıtma sistemli özelliği ve çim halı zeminiyle ile tam donanımlı kapalı oyun alanıdır. Oyun alanımızda çocuklarımızın çok yönlü gelişimini desteklemek ve eğlenmelerini sağlamak amacıyla çeşitli bahçe oyuncakları bulunmaktadır. Ayrıca açık havada büyük kas gelişimlerini desteklemek ve eğlenerek vakit geçirmelerini sağlamak amacıyla oyuncaklı üst bahçemizde bulunmaktadır.
HAYVANAT BAHÇESİ
Çocuklara doğayı ve hayvanları sevdirmek amacıyla okulumuz bünyesinde yer alan hayvanat bahçesinde ördek, sülün gibi kuşlar, tavşanlar, kaplumbağalar, kuzu ve köpek gibi hayvanlar bulunmaktadır. Hayvanat bahçemiz anaokulu öğrencilerimizin vakit geçirmeyi en çok sevdiği yerlerden biridir. Sosyal sorumluluk becerilerinin gelişmesi adına sık sık ziyaret edilen bir alandır.
İLKOKULA HAZIRLIK
Anaokulumuzda ilkokul hazırlık programı, uzman sınıf ve anaokulu
öğretmenlerimiz koordinasyonunca yürütülür. Hazırlık programımız,
öğrencilerimizin hem ruhsal, hem fiziksel hem de akademik açıdan ilkokula
uyumlarını hızlandırmaktadır.
KÜÇÜK AŞÇILAR
Çocuklarımızın, okulumuzun mutfağında öğretmenleri eşliğinde yaptıkları mutfak faaliyetleridir. Bir etkinliği sürece yönelik olarak takip etme becerilerini desteklemek, küçük kas gelişimi ve estetik duygularının gelişimi açısından son derece önemli olduğu kadar eğlenceli de bir faaliyetimizdir.
EĞLENCELİ BİLİM
Bu program çocukların yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini
sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
Temel yaşam döngüsü, doğada olan değişimler ve temel bilim kavramlarını
çocuklara deney ve gözlem yoluyla öğretmeye yönelik etkinliklerden
oluşmaktadır. Okulumuzun 3D,Fizik, Kimya labaratuvarı, gözlem evi bu programın
içinde belirli periyotlar ile kullanılmaktadır.
KARAKTER EĞİTİMİ
Çocuklarımızın sosyal ve duygusal gelişimini desteklemek
amacıyla hazırlanmış olan bir programdır.
Evrensel duyguları öğretmek, hissettiklerinin farkına varmasını sağlamak,
başkaları ile iletişimde onların hissettiklerini düşünmesine yardımcı olmak ve
empati becerisini desteklemek amacıyla çeşitli etkinliklerden oluşmaktadır. Yıl
içerisinde her sınıfımız sosyal sorumluluk projeleri kapsamında
çalışmalar yapar. Haftalık ders planlamalarının içinde farklı faaliyetler ile
yıl boyunca programlarımızda yer vermekteyiz.
GEZİLERİMİZ
Kültür-sanat gezileri; doğayı keşfediyorum gezileri ve eğitim amaçlı düzenlediğimiz geziler çocuklarımızın yaparak, yaşayarak öğrenmelerini sağlamak ve fotoğrafik algılarını geliştirmek amacıyla yaptığımız etkinliklerdir. Gezilerimiz PYP ünitelerimizle bağlantılı olarak planlanır.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Okul öncesi dönemde rehberlik, psikolojik danışmanlık ve ölçme - değerlendirme oldukça özel bir alandır. Çocuk ve aile olmak üzere iki boyutlu değerlendirilir. Çocukların ruhsal ve duygusal olarak sağlıklı gelişmelerinde, mutlu bireyler olarak yetişmelerinde, rehberlik hizmetlerinin önemli yeri vardır. Okul kadromuz aile ve öğretmen işbirliği sağlayarak çocuklarımızın sosyal ilişkilerini izler, bireysel çalışmaları yapar, muhakeme, algılama, dikkat, bellek ve zihinsel düzeyde farklılıklar belirlenir. Korkuların, endişelerin oluşmaması için onları rahatlatır. Aileyi bülten, seminer ve bireysel görüşmelerle bilgilendirir, gerekli durumlarda okul dışında bir uzmandan destek alınması için yönlendirme yapar. Anaokulu rehberlik çalışmaları dört grupta yapılmaktadır.
· Tanıma Çalışmaları(6 yaş için metropolitan testi)
· Oryantasyon, uyum çalışmaları
· Bireysel görüşmeler (çocuk, sınıf öğretmeni ve aile)
· Sınıf içi grup etkinlikleri
AİLE-OKUL DİNAMİĞİ
Velilerimize rehberlik saatleri dışında iki haftalık bilgilendirici bültenler gönderilir. Ayrıca ailelerin talebi doğrultusunda rutin paylaşım görüşmeleri yapılır.
Ebeveynler, çocuklarının okul içindeki etkinliklerinden,
spor ve sanat çalışmalarından, gezilerden bu bültenler sayesinde haberdar
olurlar. Öğretmenlerimiz ve okul idaresi belirli aralıklarla velilerimiz için
bilgilendirme mektupları hazırlar.
ANNE-BABA GÖSTERİSİ
Aka Anaokulu anne ve babaları çocukları için istekleri doğrultusunda seçtikleri koro, dans ve tiyatro dalında etkinliklere hazırlanarak bir gösteri oluştururlar.
MİSAFİR EBEVEYN ETKİNLİĞİ
Aka Anaokulu'nda haftanın çocuğunun seçilmesinin ardından aileden bir kişi çocuklarımızla birlikte kendi çocuğunun sınıf içindeki durumu hakkında gözlem yapma olanağı bulur, sınıfımızda etkinlik yapmak üzere okula davet edilir.
VELİ İLETİŞİMİ
Okulumuzun 0212 557 27 72 nolu telefondan günün her saati bize ulaşabilirsiniz. Yöneticimizin dahili numarası126’dır.
Öğretmenler gün içinde devam eden etkinlik programlarının aksamaması ve öğrencileri ile birlikte bulunması zorunluluğu nedeniyle sizlerle olan telefon görüşmelerini 16.00-17.00 saatleri arasında yaparlar.
Telefonla acil olarak iletmek istenen bilgiler anaokulu yöneticisi tarafından sınıf öğretmenlerine iletilir.
Çocuğun gün içinde okulda yaşadığı özel durum olursa bu bilgi size anında bildirilir. (Bu bir hastalık veya duygusal sıkıntı olabilir.)
Anaokullarımızda “Genel Veli Toplantısı” Ekim ayı içerisinde gerçekleşecektir. Toplantılara sınıf öğretmeni başkanlık eder, bu görüşmelere branş öğretmenleri de katılır.
“Öğrenci Değerlendirme Toplantıları” yıl içinde iki defa olmak üzere sınıf ortamında gerçekleştirilir.
BESLENME
Çocuklarımıza okulda bulundukları süre boyunca sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı olmak üzere günde 3 öğün yemek servisi yapılmaktadır. Anaokulumuzda yemek listeleri her ay yenilenerek düzenlenir. Listeleri gıda mühendisi, hemşire ve anaokulu yöneticisi birlikte hazırlarlar. Listelerde sağlıksız yiyecek ve içeceklere yer verilmez. Bitki çaylarımız poşet şeklinde değil doğal demleme yöntemi ile hazırlanır. Hazır meyve suları yerine konposto ve taze meyvelerden hazırlanmış meyve suları kullanılır. Öğünler çocukların gelişimsel ihtiyaçları dikkate alınarak, sağlık koşullarına uygun bir biçimde kendi mutfağımızda hazırlanır.
SAĞLIK
Okulumuzda acil müdahalelere hizmet veren revirimiz, gün boyu okulda bulunan hemşiremiz çocuklarımıza hizmet sunmaktadır.
Acil müdahale gerektiren durumlarda öğrenci, öğretmen ve sağlık birimi yetkilisi tarafından en yakın sağlık merkezine veya hastaneye ulaştırılır ve aynı anda veli öğrencinin durumuyla ilgili bilgilendirilir.
Hasta çocukların, diğer çocukların sağlığını da olumsuz etkileyeceği düşünüldüğünde okulda bulunmaları uygun değildir. Nekahat döneminde ilaçların üzerine isim ve doz bilgileri yazılarak gönderilmesi önemlidir.
Ev ortamında yaşayan çocukların okulların başlangıcı ile birlikte toplu yaşamaya başlaması çocuklarda ilk aylarda hastalıklara sık yakalanma riskini oluşturabilir. Ancak zaman geçtikçe çocuklarda hastalık sıklığı azalır ve bağışıklık sistemi gelişir. Bu noktada düzenli sağlık kontrolleriniz bizim içinde önemlidir.
Çocukların ateşli veya keyifsiz olduğu durumlarda evde kalıp dinlenmeleri kendi sağlık yaşantıları ve arkadaşlarının sağlık yaşantıları açısından önemlidir.
ULAŞTIRMA
Okulumuzun ulaştırma hizmeti, öğrenci taşımacılığı konusunda uzman kadro tarafından güvenli bir şekilde sağlanmaktadır. Her servis aracımızda bir hostes bulunmaktadır. Hostesler anaokulu öğrencilerimizi sabahları anaokulu bölümüne teslim edip, çıkışlarda yine anaokulu bölümünden teslim almaktadırlar.
SATRANÇ
Okul öncesi çağındaki çocuklarımızın seviyelerine uygun olarak alanında uzman antrenörler ile haftada bir gün satranç dersleri uygulanmaktadır.